Wij hanteren geen minimumleeftijd voor onze reizen. Personen die jonger dan 18 jaar zijn op de dag van vertrek, mogen alleen meereizen als wij schriftelijke toestemming ontvangen van een ouder/voogd.

U dient ook een kopie van deze toestemming mee op reis te nemen.

Om voor een vlotte grenspassage te zorgen adviseert de Koninklijke Marechaussee om naast het toestemmingsformulier, voor zover mogelijk, aanvullende documenten mee te nemen zoals:

-boekingsbevestiging van het kind;
-eventueel recent uittreksel Gezagsregister;
-recent gewaarmerkt afschrift uit het basisregister (BRP) van het kind;
-kopie paspoort van toestemming gevende ouder(s);
-eventueel uitspraak van de rechter over gezag en omgang;
-eventueel het ouderschapsplan;
-eventueel de geboorteakte van het kind

Mocht de minimale deelname niet behaald worden en wij onverhoopt de reis niet door kunnen laten gaan, dan hoort u dit uiterlijk 1 week van tevoren.

Wij geven u dan de keuze om uw boeking verzetten naar een andere datum en/of reis (bij een hogere reissom betaald u het verschil), of wij betalen u het betaalde bedrag volledig terug.

Wij doen ons uiterste best om elke reis te laten doorgaan, helaas is dit niet altijd mogelijk. Wanneer wij het minimum aantal deelnemers hebben bereikt zullen wij dit op de website kenbaar maken door dit aan te geven met “Gegarandeerd vertrek”.
Mocht de minimale deelname echter niet behaald worden, dan hoort u dit uiterlijk 1 week van tevoren.

De boekingskosten zijn altijd per hele boeking en nooit per persoon.

Wanneer u via onze website u reis boekt wordt u automatisch doorverwezen naar de betaling. Deze dient u dan ook te betalen. Wanneer u betaald heeft is u reis geboekt. Per email ontvangt u dan een betalingsbevestiging.

Voor een betaling gebruikt u onderstaande gegevens:
(ook mogelijk vanaf een niet-Nederlandse bankrekening)

IBAN: NL80RABO0312014635 (t.n.v. Theme Park Travel)
BIC: RABONL2U.

De prijzen genoemd op onze website zijn altijd per persoon.

U ontvangt een boekingsbevestiging direct na uw boeking per e-mail.
Deze dient u vervolgens uit te printen en mee te nemen naar de bus.
Dit is namelijk uw toegangsbewijs.

In de week voor vertrek ontvangt u per email alle informatie over uw reis.

De entreetickets worden altijd tijdens de reis of bij aankomst uitgedeeld (afhankelijk van het park), deze zullen nooit per post worden opgestuurd.

Binnen 14 dagen is het niet meer mogelijk om de datum te wijzigen, dit omdat de stoelen in de bus al voor u gereserveerd zijn.

Als het om een latere reis gaat, kunt u (hoofboeker) altijd schriftelijk contact met ons opnemen om uw boeking om te zetten naar een andere datum. De wijzigingskosten hiervoor bedragen eenmalig € 5,-.

Ja dat kan, u kunt bij ons een specifieke stoel reserveren. De kosten hiervoor zijn €7,50 per stoel per boeking.

Wij doen ons uiterste best om u altijd bij elkaar te plaatsen, helaas kan het voorkomen door een oneven getal dat wij u niet bij elkaar/naast elkaar kunnen plaatsen. Als u zeker ervan wilt zijn dat u bij elkaar komt te zitten kunt u stoelen reserveren. De kosten hiervan bedragen €7,50 per stoel per boeking. Maakt het u niet uit waar u precies zit maar wel dat u bij elkaar/naast elkaar zit dan kunt u dat ook boeken. De kosten hiervan bedragen € 2,50 per stoel per boeking. Met deze opties bent u verzekerd dat u bij elkaar kunt zitten.

(Deze opties zijn niet verplicht)

Baby’s t/m 2 jaar (op de datum van vertrek) mogen gratis meereizen. Baby’s hoeft u dus niet mee te tellen bij het aantal personen in uw boeking. Houdt u er rekening mee dat baby’s geen recht hebben op een eigen stoel in de bus.

Afhankelijk van de reis die u boekt hebben kinderen tot een bepaalde leeftijd of lengte goedkopere prijzen dan volwassenen. Houdt er wel rekening mee dat dit bij elk park gecontroleerd wordt, daarnaast wordt lengte gemeten met schoenen aan.

Blijkt dat deze informatie niet kloppen dan dient u op de terugreis dit verschil alsnog te betalen. Mocht u twijfelen kunt u altijd contact met ons opnemen.

Wij vragen om uw boekingsbevestiging uit te printen, omdat dit uw toegangsbewijs is voor de bus. Als u geen mogelijk heeft om de bevestiging uit te printen, dan kan u deze ook laten zien op uw smartphone of tablet.

Omdat u niet langer dan 28 uur onderweg bent mag u alleen handbagage meenemen, als u een kinderwagen of rolstoel meeneemt moet deze inklapbaar zijn om ruimte over te houden voor andere gasten. Mocht deze niet inklapbaar zijn kunt u dit alleen in overleg met ons meenemen. Let op! hier kan wel een meerprijs aan verbonden zijn.

Als uw arts u geneesmiddelen heeft voorgeschreven, zorg dan dat u het recept of doktersvoorschrift bij u heeft. Een medisch paspoort is erg handig en aan te raden om bij u te hebben.

Neem tijdens de reis niet meer geneesmiddelen mee dan nodig voor eigen gebruik. Grote hoeveelheden kunnen voor misverstanden en problemen zorgen.

U kunt bij al onze reizen kort of lang, genieten van een uitgebreid assortiment aan eten, drinken en snacks. Elke bus beschikt over een hostess die u tijdens de reis van allerhande service voorziet. U heeft tijdens de busreis de keuze uit een ruim assortiment warme en koude dranken tegen zeer scherpe prijzen en uiteraard heerlijk gekoeld. (zie menukaart) Tijdens de pauze zal hij/zij de stoelen weer voorzien van nieuwe afvalzakjes. Voor vragen en/of probleempjes kunt u zich altijd wenden tot de host/hostess. Het team op de bus doet er alles aan om u een zo aangenaam mogelijke reis te bezorgen. In de bus zijn de hieronder vermelde consumpties verkrijgbaar tegen schappelijke prijzen:

 

Klik hier om de menukaart van onze bussen te bekijken

De bus die u naar uw geboekte dagtrip brengt, blijft uw bus voor de gehele reis.
U mag dus uw handbagage (op eigen risico) in de bus laten liggen.

Ja dan kan. Wij maken gebruik van de Rabo Smartpin waardoor u veilig en snel kunt betalen met de pinpas. Uiteraard kunt u bij ons ook contant afrekenen. Voor betalingen met de pin worden geen extra kosten berekend.

Het is niet toegestaan om te roken in de bus, tijdens onze reis zal de chauffeur voldoende stops maken zodat u in de open lucht kunt roken.

Wij reizen met de luxe touringcars van Slangen Touringcars, klik hier om de touringcars te bekijken.

Wanneer u de boeking heeft afgerond krijgt u een bevestiging van u boeking hierdoor weet u dat het gelukt is. Helaas kan er altijd iets mis gaan met de overschrijving, aan de hand van u bankafschrift kunt u 100% zeker zien dat u betaling is overgemaakt naar ons. Indien u wel geboekt heeft en  uw betaling niet op tijd binnen is dan sturen wij u een betalingsherinnering.

U dient minimaal 15 minuten vóór de aangegeven vertrektijd aanwezig zijn bij de opstapplaats.

De opstapschema’s worden gemaakt nadat het aantal reizigers en hun gewenste opstapplaatsen bekend zijn.

In de week van vertrek ontvangt u van ons de definitieve vertrektijd vanaf uw opstapplaats naar keuze. Het kan voorkomen dat er kort voor uw vertrek nog wijzigingen worden doorgevoerd in het opstapschema.

Wij vragen dan ook van u om uw email of telefoon goed in de gaten te houden. 

Hieronder ziet u onze opstapplaatsen:

Maastricht: Parkeerplaats de Geusselt.
Stadionplein 51
6225 XW Maastricht

Heerlen: achterzijde van het NS Station. (Busstation)
Spoorsingel 50
6412 AC Heerlen

Urmond: Motel van der Valk ter hoogte van de carpoolplaats.
Mauritslaan
6129 EL Urmond ‎

Bij het eigen vervoer naar de opstapplaats, geldt dat de planning en eventuele parkeerkosten altijd voor eigen rekening en risico zijn.

Wij vragen u om uw email of telefoon goed in de gaten te houden in verband met eventuele wijzigingen van de vertrektijd.

U dient minimaal 15 minuten vóór de aangegeven vertrektijd aanwezig zijn bij de opstapplaats. De bus kan niet wachten, omdat er rekening gehouden moet worden met rijtijden en de overige passagiers.

Mocht u toch te laat (gaan) komen, bel dan zo snel mogelijk het noodnummer en wij proberen u dan nog zo goed mogelijk te helpen.

Onze organisatie kan geen verantwoording ervoor nemen als u de bus mist en de eventuele extra kosten die u moet maken om alsnog deel te nemen aan de reis.

In de meeste gevallen zullen wij bij elk pretpark aankomen rond openingstijd en vertrekken wij pas bij sluitingstijd. U heeft meestal tussen de 8 en 11 uur de tijd in het park.

Na uw boeking ontvangt u een bevestiging per e-mail.
Deze dient u uit te printen en mee te nemen naar de bus, dit is namelijk uw toegangsbewijs.

Als u geneesmiddelen mee moet nemen, zorg dan dat u het doktersvoorschrift, recept of een medicijnenpaspoort bij u heeft.
Indien u naar het buitenland reist dient u een geldig reisdocument mee te nemen (zie verderop in: Veel gestelde vragen).

U bent zelf verantwoordelijk voor het meenemen van de juiste documenten, Theme Park Travel kan hiervoor geen verantwoording nemen.

Indien u naar het buitenland reist moet u altijd een geldig paspoort of identiteitskaart kunnen tonen. Deze dient minimaal geldig te zijn tot na het einde van de reis.

Een rijbewijs is GEEN reisdocument!

Indien noodzakelijk een visum (zie verderop in: Veel gestelde vragen).

Meereizende kinderen moeten een eigen paspoort of identiteitskaart hebben. Vanaf 26 juni 2012 is het ook voor kinderen verplicht om hun eigen reisdocument te hebben om te reizen (eventuele inschrijvingen in het paspoort van hun ouders zijn sinds die datum niet meer geldig).

Kinderen (personen jonger dan 18 jaar) die:
– alleen of
– met een andere minderjarige of
– met volwassenen die niet hun wettelijke voogden zijn of
– met slechts één van hun ouders
reizen hebben -naast hun eigen geldig reisdocument- een schriftelijke toestemming (in het Engels) om te reizen nodig. Deze moet zijn ondertekend door hun ouders, hun wettelijke voogd(en) of de ouder die niet meereist. Naast de schriftelijke toestemming moet ook een kopie van het paspoort of identiteitskaart van de toestemmingsgever(s) worden meegenomen. Theme Park Travel heeft hiervan ook een kopie nodig. Deze kunt u naar ons sturen per email of per post.

Voor meer informatie over de juiste reisdocumenten verwijzen wij u naar: www.cibt.nl

U bent zelf verantwoordelijk voor (het verkrijgen van) de juiste reisdocumenten. Theme Park Travel kan hiervoor geen verantwoording nemen.

Groot-Brittannië is niet aangesloten bij het Schengenverdrag.
Aan de grenzen van Groot-Brittannië worden de reisdocumenten van iedere reiziger gecontroleerd.

EU-burgers kunnen naar Groot-Brittannië reizen met een reisdocument (paspoort of Identiteitskaart) dat minimaal geldig is tot het einde van de reis en hebben verder GEEN visum nodig.

Reizigers met de nationaliteit van buiten de EU [Europese Unie] moeten naast een reisdocument in veel gevallen WEL een visum aanvragen.

Controleer hier of u een visum nodig heeft:
www.ukba.homeoffice.gov.uk/visas-immigration/do-you-need-a-visa/

Personen die een visum nodig hebben zullen online een aanvraagformulier moeten invullen en versturen en daarna moet een afspraak gemaakt worden bij het Britse consulaat.
Op de afgesproken tijd moet de aanvrager zich persoonlijk melden op het consulaat om het visum op te halen. Houd rekening met een wachttijd van enkele weken. Zonder afspraak wordt u niet geholpen!

U kunt ook gebruik maken van de service van CIBT. Zie voor meer informatie: www.cibt.nl

U bent zelf verantwoordelijk voor (het verkrijgen van) de juiste reisdocumenten. Theme Park Travel kan hiervoor geen verantwoording nemen.

U kunt een annulering schriftelijk per email aan ons doorgeven. Bij een annulering worden de volgende kosten berekend:

– bij annulering vanaf de boekdatum t/m de 28ste kalenderdag vóór de vertrekdag: 25% van het totaalbedrag*;
– bij annulering vanaf de 27ste kalenderdag t/m de 21ste dag vóór de vertrekdag: 50% van het totaalbedrag*;
– bij annulering vanaf de 20ste kalenderdag t/m de 14de dag vóór de vertrekdag: 75% van het totaalbedrag*;
– bij annulering vanaf de 13de kalenderdag tot en met de vertrekdag: Volledige totaalbedrag.

* De annuleringskosten worden berekend over het totaalbedrag.

U mag uw rolstoel meenemen, mits deze inklapbaar is. De rolstoel kunt u dan in de laadruimte plaatsen.

Het noodnummer is altijd in handen van de hostess +31 (0) 614 633 888